Saturday, January 23, 2010

افزایش کشته ها و مجروحان حادثه قطار مشهد- تهران


واژگون شدن قطار

مسئولان می گویند به علت وخیم بودن حال مجروحان احتمال افزایش شمار کشته شدگان وجود دارد
گزارش ها از ایران حاکی از آن است که یک دستگاه قطار مسافربری سریع السیر مشهد- تهران از ریل خارج شده که این منجر به کشته شدن هفت نفر و زخمی شدن دهها نفر شده است.
مدیر کل حوادث غیر مترقبه استان خراسان رضوی به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا گفته است که در میان کشته شدگان ۶ زن و یک کودک ۴ ساله بوده اند.
غلامرضا معصومی، رییس اورژانس کشور گفته است با توجه به نوع حادثه و وخیم بودن حال بعضی از مجروحان احتمال دارد شمار کشته شدگان در ساعات آینده افزایش یابد.
البته تا لحظه تنظیم این خبر (پانزده و چهل دقیقه به وقت ایران) آمار متناقضی در مورد تعداد کشته شدگان و مجروحان حادثه منتشر شده است.

خبرگزاری فارس تعداد کشته شدگان را ۸ نفر اعلام کرده و از زخمی شدن ۳۰ نفر دیگر خبر داده است.
قطار توربوترن مشهد- تهران ساعت ده و نیم صبح به وقت محلی در نزدیکی ایستگاه آزاد ور شهرستان جغتای در خراسان رضوی از خط خارج شد که بر اثر آن یک دیزل و دو واگن قطار واژگون شدند.
مدیرکل ستاد حوادث غیر مترقبه خراسان رضوی گفته است این قطار حامل پنجاه مسافر بود.
مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی ایران نیز اعلام کرد که دو نفر در زیر واگن های قطار گیر افتاده اند که هنوز درباره وضعیت این دو نفر گزارشی مخابره نشده است.
به دنبال این حادثه، ستاد مدیریت عملیات بحران اورژانس در ایران دو دستگاه آمبولانس هوایی و ۱۲ خودرو آمبولانس به همراه نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام کرد.
طبق گزارش ها مجروحان حادثه به بیمارستان های شهرستان های حوالی منتقل شده اند.
علت حادثه: مسدود بودن خطوط اصلی و ضعیف بودن ترمزها
محمد رضا کاظمی، فرماندار جغتای در مورد دلیل خروج این قطار سریع السیر از مسیر به خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا گفت: "دو خط اصلی راه آهن در منطقه 'آزاد ور' مسدود بوده و قبل از حادثه مسئول ایستگاه به لوکوموتیو ران اعلام می کند که باید از خط فرعی مسیر خود را ادامه دهد. اما لوکوموتیو ران نتوانسته قطار را کنترل کند و بر اساس اعلام خود وی ترمزهای قطار خوب عمل نکرده که منجر به خروج دیزل و دو واگن از خط و واژگون شدن آنها شده است."
با این حال ناصر بختیاری، مدیر عامل شرکت قطارهای مسافری رجاء به خبرگزاری فارس گفته است که در حال حاضر علت بروز این سانحه توسط کمیسیون عالی سوانح راه آهن در دست بررسی است و هنوز نمی توان دلایل کارشناسی دقیقی در مورد آنچه به باعث وقوع این حادثه شده را بیان کرد.
یکی دیگر از مسئولان راه آهن ایران هم در مورد دلیل این حادثه به خبرگزاری فارس گفته که شاید "بسته بودن سوزن های ریل و بازنشدن به موقع آن" علت حادثه بوده باشد.

0 comments:

Post a Comment

Visitors

 
Daily F Experiences Copyright © 2009 Blogger Template Designed by Bie Blogger Template